Ska vi stoppa tiden?

Länge sedan jag publicerade ett långt känslosamt inlägg fyllt av kärlek, hjärtekross eller viljestyrka. För just nu är jag inte kvar där. De starka känslorna som allt för ofta kom till uttryck på olika sätt för en månad sen; har nu lagt sig. Efter det värsta uppbrottet i mitt liv sammansvetsades vi igen och mitt förhållande är helt annat än det var tidigare. Samtidigt måste saker och ting repareras; och vi måste låta tiden läka de djupaste såren när orden har tagit slut. 
 
Men just nu vill jag bara stoppa tiden. Kan vi stoppa tiden och bara njuta av varandra och det fantastiska ögonblick vi befinner oss i? Njuta av att se människorna runtomkring oss utvecklas och planera sina framtider, sida vid sida med ossHon som hade för dåligt självförtroende börjar ett nytt jobb. Hon som alltid längtat efter en egen plats köper sin första lägenhet. När jag själv befinner mig på en plats i livet där jag känner mig trygg och lycklig är det så lätt att stanna upp och andas in omgivningens framgångar. Fyfan vad ni är bra och vad jag har varit sämst på att se det. 
 
 
Allmänt | |
Upp