Det är orelevant att skriva om sidengardiner, men det är enklast så

Jag är glad att det händer nu, även om jag aldrig tänkte inse att det någonsin skulle hända. Jag är glad att det händer en tid där mitt förhållande är stabilt och jag trivs varje dag på jobbet. Tack älskling för att du håller mig ovanför vattenytan varje dag även om jag bryter ihop oförberett eller stänger in mig i mina egna tankar och utesluter alla i min närhet från de. 

Jag fokuserar på att dekorera varje hörn av vår nya lägenhet istället för att tänka varje minut på att min bästa vän snart saknas. Ibland kommer det upp för mig men för det mesta lever jag i förnekelse. Inte ens när jag skriver här känns det. Jag skapar istället en plats åt oss där ljuset ska lysa in, glada blommor och fina bilder ska pryda fönsterbrädorna. Det är orelevant; precis lika orelevant som det är att skriva om sidengardiner och matbord. Ändå är det det jag vill tänka, prata och skriva om. För det är enklast så; jag kan välja om gardinerna ska vara gräddvita eller kritvita men jag kan inte välja om min bästa vän ska avlivas nästa vecka eller inte. 

Jag låter nya ljusa väggar symbolisera den personen jag blivit och det nya kapitlet jag stigit in i. Trots att det blir utan Antagonista vill jag tänka på det nya som något vackert. Lika vackert som ett varmt ekgolv som leder ut till en balkong som belyses av solen på dagen och ett tjugotal lampor på kvällen. Även om det hade varit tusen gånger vackrare  om du skulle stanna med mig.
(null)
Tur du, mina vänner och min familj finns. 
Allmänt | |
#1 - - Amanda:

❤️❤️

Upp